08 Temmuz 2024
LGS TERCİH TOPLANTISI YAPILDI

Türkiye genelindeki imam hatip derneklerinin katılımıyla “LGS Tercih Süreci, İmam Hatip Okullarına Kayıt ve Tercihler” toplantı gerçekleştirildi. ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Yapıcı ve İHAMER Yönetim Kurulu üyesi Murat Arslan, sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

08 Temmuz 2024

Türkiye genelindeki imam hatip derneklerinin katılımıyla “LGS Tercih Süreci, İmam Hatip Okullarına Kayıt ve Tercihler” toplantı gerçekleştirildi. ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Yapıcı ve İHAMER Yönetim Kurulu üyesi Murat Arslan, sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye genelindeki imam hatip derneklerinin katılımıyla “LGS Tercih Süreci, İmam Hatip Okullarına Kayıt ve Tercihler” toplantı gerçekleştirildi. ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Yapıcı ve İHAMER Yönetim Kurulu üyesi Murat Arslan, sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

LGS Tercih Süreci, 18 Haziran 2024 tarihinde sonuçların açıklanmasıyla başladı. Bu süreçte öğrenciler ve aileleri, okul tercihleri için ziyaretler ve araştırmalarını yoğunlaştırdı. ÖNDER İmam Hatipliler Derneği de sürece ilişkin imam hatip mezun derneklerini bilgilendirmek ve gençlere destek olmak amacıyla bir toplantı gerçekleştirdi. 

İmam hatipler ve program çeşitliliği

İmam Hatip Okullarına Kayıt ve Tercihler başlığıyla gerçekleşen toplantı, çevrimiçi olarak icra edildi. Programa, Türkiye’nin 81 ilindeki ve ilçelerdeki imam hatip derneklerinin başkanları ve yönetim kurulu üyeleri katıldı. ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı ve İHAMER Başkanı Ahmet Yapıcı, Türkiye’deki tüm ortaokul ve liseler arasında imam hatip okullarının oranını aktararak program çeşitliliği üzerine değerlendirmelerde bulundu. Fen ve Sosyal Bilimler Programı uygulayan okullarda fen liseleri ile aynı müfredatın uygulandığını vurgulayan Yapıcı, imam hatip liselerinde aynı zamanda 10 farklı dil eğitiminin verildiği hazırlık sınıflarının olduğunu aktardı. Görsel sanatlar ile musiki, uluslararası imam hatip liseleri, hafızlık, teknoloji ve spor programı uygulayan okullarla ilgili detaylar üzerinde durdu. 

Ortaokuldan liseye geçişler

Tüm derneklerden imam hatip okullarının tanıtımının yapılmasını isteyen Yapıcı, imam hatip ortaokullarından sınavla imam hatip liselerine giden öğrenci oranının yüzde 55 olduğunu hatırlatarak, “Burada çok büyük bir kayıp olduğunu söyleyemeyiz, çünkü sınavsız olanlar da var. Bunları ekleyince önemli bir kesim imam hatip lisesine gidiyor” dedi. Ailelerin yüzde 80’inin çocuklarına dini ve ahlaki bir eğitim verdiği için bu okulları tercih ettiklerini aktaran Yapıcı sözlerini şöyle sürdürdü: Burada sorumluluk öğretmenlerimiz, idarecilerimiz ve mezun derneklerimize düşüyor. Biz, bu ortamı hazırladığımız, çocuklarımıza İslami bir bilinç kazandırdığımız zaman ortaokuldaki çocuğumuzun imam hatip lisesini tercih etmesi veya gittiği okulun iklimini değiştirmeye başlaması mümkün olur. 

Aidiyet ve mensubiyet

İHAMER Yönetim Kurulu üyesi Murat Arslan da tercih yapılırken hangi aşamalardan geçileceğini ve adım adım nasıl tercih yapılacağını anlattı. İmam hatip ortaokullarında aidiyet duygusunun geliştirilmesi, bunun devamının lisede de görülmesi üzerinde durdu. Önce aidiyet sonra da mensubiyeti sağlamak gerektiğine işaret eden Arslan, “Teknoloji çağındayız, okullarımıza ve müfredata ilişkin bilgiyi en iyi şekilde ulaştırmamız gerekiyor. Burada derneklerimize çok önemli görevler düşüyor” diye konuştu. 

Paylaş

DİĞER HABERLER