İLİM KENDİNİ BİLMEKTİR DEDİLER, KAMPA GELDİLER

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği’nin Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Projelerini Destekleme Programı desteğiyle hayata geçirdiği İlim Kendin Bilmektir Projesi’ne Türkiye’nin 6 şehrinden 100 lise öğrencisi katıldı. Bir hafta boyunca çeşitli dersler alan öğrenciler hem eğitim hayatlarına hem de günlük hayata dönük pratikler kazandılar.

\r\n\r\n

İstanbul Tolga Ecebalın İmam Hatip Ortaokulu’nda 20-27 Ocak 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmekte olan programa Türkiye’nin 6 ilinden 100 öğrenci katıldı. Kamp boyunca öğrenciler ÖNDER’in Bağcılar ve Zeytinburnu yurtlarında konakladılar.

\r\n\r\n

Öğrenme için hedef belirlemek

\r\n\r\n

Program öğrencilerin İstanbul’a gelmesi ve yurtlara yerleşmesinin ardından ilk gün “Neden buradayız?” oturumuyla başladı. Arkasından program diğer oturumlarla devam etti. Öğrencilere Çarşamba günü “Etkili öğrenme ve zaman yönetimi” dersini veren psikolojik danışman Murat Arslan, sunumuna “Niçin öğreniyoruz?” ve “Hedefimizin bizim için anlamı var mı?” sorularıyla başladı. Gençlere hedeflerini belirleme çağrısı yapan Arslan, “Önce kendinizi tanıyın, ben kimim, benim ilgi alanlarım, yeteneklerim neler. Ben bu özelliklerime göre hangi alanlarda çalışabilirim sorularını sorun. Eğer internette dolaşırken bazı konular dikkatinizi çekiyorsa, onunla ilgili okumalar sizin için önem arzediyorsa buradan bir giriş yapabilirsiniz” dedi.

\r\n\r\n

Teknoloji ayarı bozulduğunda külfet

\r\n\r\n

Öğrenme konusunda da öğrenmenin hızlı ve kalıcı olabilmesi için duygusal bir bağın olması gerektiğini belirten Arslan, “O şeyin bizim için bir anlamının olması lazım. Beynimiz anlamı olan bilgileri uzun süreli olarak belleğe kaydeder” dedi. Öğrencilere zaman yönetimi ve bir günün kullanımı konusunda interaktif bir sunum yapan Arslan, zamanın tüm insanlara adaletli dağıtıldığını ve zamanı iyi kullanmanın bizim elimizde olduğunu söyledi. 24 saatlik planlamada teknolojiye gereğinden fazla zaman ayrıldığının altını çizen Murat Arslan gençlere şu uyarılarda bulundu: “Teknoloji büyük bir nimet ama ölçülü ve düzgün kullandığınızda. Ayarı bozduğunuzda nimet mi külfet mi oluyor orası sıkıntılı. Türkiye’de gençlerin ekrana ayırdığı ortalama süre yapılan araştırmalara göre 5.5 saat. Bu çok büyük bir vakit. Bu kadar teknolojiyle hemhal olduğunuzda narsist bir kişilik oluşuyor. Kişi ekranla hemhal olduğunda duygusal olarak güçsüzleşiyor, duygularının sesini kısıyor” diye konuştu.

\r\n\r\n

Ev alışverişinde sorumluluk alın

\r\n\r\n

ÖNDER Yurtlar Koordinatörü Mustafa Taktak da öğrencilere “Paramı yönetebiliyorum” başlığıyla verdiği derste paranın nasıl yönetilmesi gerektiğini anlattı. “Paramızı nasıl harcamalıyız?” sorusuyla sunumuna başlayan Mustafa Taktak, gençlerden ev alışverişlerinde görev almalarını istedi. Ev alışverişinin sorumluluk duygusunu artıracağının altını çizen Taktak, “Bunu büyüklerimiz bize yapmadılar, onlar herşeyi kendileri aldı, harcarken de niye böyle harcıyorsun dediler. Israrla ev alışverişine karışın derim. Anne alışverişi ben yapayım, baba faturaları ben ödeyeyim deyin. Doğalgaz faturasının azalmasını ya da artmasını anlayacaksınız. İleride bunun size katkısı çok büyük olacak” diye konuştu. Gençlerden hayır çalışmalarına katılmaları çağrısında da bulunan Taktak, “Hayır çalışmalarının kenarından tutun, bunu vazife addedin. Paranızın bir kısmını mutlaka hayır işlerinde kullanın. Kolektif olun, birbirinizi zorlayın, organizasyonlar yapın” ifadelerini kullandı.

\r\n\r\n

Bilgiyi hayata katmayı öğretiyoruz

\r\n\r\n

Yunus Emre’nin “İlim ilim bilmektir, ilim kendini bilmektir” diye başlayan dörtlüğünden esinlenerek bu projeyi hazırladıklarını belirten proje koordinatörü Fatma Özcan Taş, “Bilgiye çok kolay ulaşılabilen bir çağda, bilgiyi hayatımıza katarak onun bizi daha iyi bir insana çevirmesi için öncelikle kendimizi tanımamız amacıyla böyle bir çalışma başlattık” dedi. Projenin tematik bir proje olduğunun altını çizen Taş, içeriğinde öz farkındalık ve öz bilinç, kendi potansiyelini keşfetme, duyguları, zamanı ve parayı yönetebilme, etkin öğrenme iletişim ve beden dili, sosyal davranış kuralları gibi temel yaşam becerilerinin yanısıra insan olmanın gereği olan evrensel değerlerin de öğretileceği dopdolu bir kamp olduğunu söyledi Değerler eğitimi başlığı altında ise sorumluluk bilinci, sabır, tevekkül, azim, yardımseverlik, cömertlik, dürüstlük ve adalet kavramlarının işlendiğini aktardı.

\r\n\r\n

Programda neler var?

\r\n\r\n

Bir hafta boyunca süren kampta öğrenciler çeşitli başlıklarda uzmanlardan ders aldılar, drama gibi yöntemlerle programa interaktif olarak katıldılar. Programda Doç. Dr. Ömer Akgül Potansiyelini Keşfet başlıklı dersini verdi. Psikolog Hilal Sezikli programda “Öz farkındalık oluşturma ve öz yönetim” başlıklı sunum yaparken, Dr. Muhammed Öztabak “Yenilikçi ve eleştirel düşünme” üzerine konuştu. Psikoloj Arınç Sönmez, “Duygu yönetimi”, ÖNDER Genel Müdür Yardımcısı Fatma Özcan Taş “Etkili iletişim ve beden dili” başlıklı sunumlarını yaptı. Programda ÖNDER Genel Müdür Yardımcısı İslam Şensöz’ün “Görsel iletişim ve sosyal medya”, Doç. Dr. A. Osman Kuşakçı’nın “Karar almada sağlıklı süreç yönetimi”, ÖNDER Genel Başkan Danışmanı Sabri Otağ’ın “Sabır ve tevekkül”, ÖNDER Genel Başkan Danışmanı Demet Tezcan’ın da “Yardımseverlik ve cömertlik” başlıklı sunumları yer alıyor. Program İstanbul gezisi ve sertifika takdimi ile sona erecek. 

\r\n\r\n

Tiyatral yeteneklerini de sergilediler

\r\n\r\n

Sosyal davranış kuralları, dürüstlük ve adalet, sorumluluk bilinci ve azimli olmak konularında öğrenciler ÖNDER Genel Müdür Yardımcısı iletişimci Fatma Özcan Taş moderatörlüğünde tiyatro yazarak oynadılar. Öğrenciler dört grup halinde kendilerine konular belirleyerek tiyatral olarak konularını anlattılar. Gösterilerin moderatörlüğünü ise ÖNDER Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıç, ÖNDER Genel Başkan Danışmanı Sabri Otağ ve ÖNDER Genel Müdür Yardımcısı Fatma Özcan Taş yaptı.

\r\n