ÖNDER’DEN ÖĞRETMEN ÇALIŞTAYI

ÖNDER’DEN ÖĞRETMEN ÇALIŞTAYI


 

Eğitim meselesini bütün boyutlarıyla değerlendirerek, yapılacak çalışmalara zemin oluşturmak için Marmara Bölgesi’nde görev yapan öğretmenler İTO Şehit Ragıp Ali Bilge İmam Hatip Orta Okulu’nda bir araya geldi.

Öğretmenin eğitimdeki rolü ve öneminden hareketle kurulan ÖNDER Öğretmen Komisyonu tarafından hazırlanan Marmara Bölgesi ÖNDER Öğretmen Çalıştayı’na ÖNDER Genel Başkanı Halit Bekiroğlu, ÖNDER Öğretmen Komisyonu Başkanı Ali Yıldız, Genç ÖNDER Başkanı Abdullah Ceylan, ÖNDER Teşkilatlanma Başkanı Mustafa Şişman, Eğitimci Yazar Erol Erdoğan ve Marmara Bölgesi’ndeki imam hatip öğretmenleri katıldı.

Çalıştayın açılış konuşması yapan ÖNDER Genel Başkanı Halit Bekiroğlu, 2012’deki 4+4+4 sistemi ile imam hatiplerin önündeki engellerin kaldırılmasının ardından geçen dört yılı değerlendirerek, bu noktada çokça mesafe katledildiğini söyledi.

Bekiroğlu öğretmenlerin öğrenci odaklı çalışmalara öncülük yapması, öğrencileri motive etmesi, öğrencilerin manevi açıdan şuurlandırılması, desteklenmesi konusunda çalışmaları yapması gibi bir alandan ihtiyaçla hareket ettiklerini belirtti.  

Bekiroğlu imam hatiplerle ilgili yoğun bir talep olduğunu da söyleyerek; “Vatandaş kendi çocuğunun özellikle , 28 Şubat travmasından sonra yaşadığımız 15 Temmuz darbe girişimindeki Fetullahçılar’ın dini kullanmaları gibi bütün bu travmalardan sonra imam hatip modelinin ne kadar önemli bir model olduğunu gördü.” dedi.

Öğretmenlerle ilgili yapılan çalışmalarda da ayrıca bir sınırlandırma yapıldığını altını çizen Bekiroğlu, “Öğretmen temsilcilerimizin tek alanı öğrencilere nasıl katkıda bulunabilirim? Onlara nasıl yardımcı olabilirim? Onları nasıl geliştirebilirim? Çok yönlü bilimsel, akademik, kültürel, sanatsal anlamda çocukları nasıl motive edebilirim? Teşvik edebilirim. Bizim düşündüğümüz çalışma alanı bu.” şeklinde konuştu.

Öğretmenlerin bulundukları okulda her çocuğun problemlerine yoğunlaşabilecek çözümler üretmeleri gerektiğini de belirterek eğitim meselesine bütüncül bakılması gerektiğini söyleyen Bekiroğlu; “Eğitim meselesine bütüncül baktığımızda şunu görüyoruz. Bir insan bütün yönleriyle insan. Sadece akademik başarısıyla değil, sosyal, kültürel sanatsal başarısı olabiliyor. Dahi olmasa da başarılı olmasa da hatta hiçbir şey olmasa da o,  Allah’ın bize bir emaneti. Bizim o emanete sahip çıkmamız ve buna ilişkin çalışmalar yapmamız lazım.” dedi.

Öğretmen Komisyonu Başkanı Ali Yıldız ise Peygamber (SAV)’in öğretmen olarak dünyaya gönderildiğini söyleyerek; “Bir dünyayı değiştiren öğretmenin ümmetiyiz biz. Tebliği etmek, öğretmektir, öğretmenliktir.” dedi.

Bu çalışmanın çok kıymetli olduğunu da söyleyen Yıldız, bu çalışmayla doğrudan öğrenciye dönük, öğrenciye dokunacak çalışmalar hedeflediklerini vurguladı.

Genç ÖNDER Başkanı Abdullah Ceylan ise, “İmam hatip gençliğinin sağlam bir zemine oturmasını sağlayacak üç sacayağı vardır. Bunlar aile, öğretmenler ve sivil toplumdur. Burada çok şükür öğretmenler ve sivil toplumun bir araya gelerek güzel bir imam hatip gençliğinin yetişmesini sağlayacak, istikamet üzere yürüyecek bir Müslüman genç anlayışının buradan çıkacağını ümit ediyorum.” dedi.

Çalıştayın birinci oturumunda konuşan Eğitimci-Yazar Erol Erdoğan imam hatip gençliğini tanıma(ma)nın eğitim sürecine etkilerinden bahsetti.

Erdoğan; “Öğretmen öğrenciyi ne kadar tanırsa, eğitim sürecini kişileştirirse o kadar başarı artacak, yetenekli gençlerimiz standartlaşmadan kurtularak kendi yeteneğini ortaya koyma imkânı elde etmiş olacaktır.” diye konuştu.

Eğitime yeni bir tanım getiren Erdoğan; “Eğitim, insanın doğuştan getirdiği yeteneklerle arasındaki engelleri kaldırmaktır. Eğitim aradaki bu engelleri kaldırdığı zaman insan kendini gerçekleştirecek. Bunun sonucunda da keşifler ve icatlar ortaya çıkacak.” dedi.

Çalıştayın ikinci oturumunda katılımcılar, gruplar halinde imam hatipler ve sivil toplumun imam hatiplerin üzerindeki etkilerini müzakere ettiler.

Çalıştayın son oturumun da ise Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Gündüz “Türkiye’de eğitim politikaları ve imam hatip okulları” üzerine konuşurken; Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Basri Gündüz ise “öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminde öğretmenin rolü: lider öğretmen” konularında panel verdi.